18/7/09

Curses de motos en carretera a Skerries



Skerries, el poble on visc es ben conegut a part dels Molins, per les curses urbanes de motos que es fan dos cops a l'any, una al setembre i l'altre al Juliol. Fa uns dies es van celebrar la tanda del Juliol. Aqui a Irlanda no tenen gaires circuits (per no dic cap), per tant fan les curses en carreteres convencionals, amb el perill que aixo comporta, on la escapatoria a una passada de frenada és una rotonda, una farola o una casa. A més a més com gaire bé sempre plou, quan ho fa no paren la cursa en absolut. Neumatics de pluja i gas a tope.


El "circuit" el tinc a 2 km de casa i vaig animar-me a veure-les. La veritat es que sento un gran respecte per aquest pilots, que, aquests si, es juguen la vida en cada revol. El divendres era dia d'entrenament i va fer sol, però dissabte era dia de cursa i plovia a mars. Us penseu que van parar la cursa o anular alguna cosa. Ni parlar-ne. Crec que encara anavem mes ràpid. Per cert, es freqüent que a cada cursa, es tinguin que amportar algu amb ambulancia pq s'ha empassat un senyal o a acabat al menjador d'alguna casa de pages, i no hi ha cursa urbana que no hagi mort algu. esgarrifador!Us deixo un video de la cursa d'aquest any.



2 comentarios:

Tramuntana dijo...

Jo l'any que vaig ser de vacances amb la Moto a Irlanda ( estiu 2007 ) en vaig veure una d'aquestes curses a prop de Derry i la veritat es que es per flipar ... les curses son molt arriscades però mantenen aquell romanticisme de la moto, de llibertat, sense normes ... recordo que al acabar de veure la cursa vaig agafar la moto per anar al B&B i recordo mirar-la i dir-li ..."Portat bé guapa" :-)

Oscar dijo...

Si si, son carreres en estat pur i com a bon "motero" deuries vibrar com jo ho vaig fer...
Salut